Teorie Spiskowe Wikia
Advertisement

Przekrój poprzeczny planety Ziemia ukazujący „Świat wnętrza” Atvatabara z powieści science-fiction Williama R. Bradshawa z 1892 r. „Bogini Atvatabar”

Spisek pustej Ziemi to teoria, którą wielkie rządy wiedzą o tajnych wejściach do wnętrza Ziemi. Hitler wysłał grupy badawcze do Tybetu i Antarktydy, aby znaleźć wejście do Pustej Ziemi, znanej jako Argartha. Niektórzy uważają, że Czwarta Rzesza jest ukryta w Agartha.

Agharta[]

Agharta kraina według podań położona we wnętrzu Ziemi, będąca siedzibą podziemnego państwa zamieszkiwanego przez wysoko zorganizowaną cywilizację, która miała schronić się w podziemiach uciekając przed kataklizmami. Cywilizacja ta pod różnymi względami ma przewyższać poziom cywilizacyjny ludzi zamieszkujących powierzchnię Ziemi, do czego miałoby się przyczynić opanowanie przez nią kosmicznej energii o nazwie Vril. Ma być krainą wiecznego szczęścia i urodzaju, w której mają mieszkać duchowi przywódcy świata. Wejścia do jej wnętrza mają znajdować się w różnych miejscach na świecie, między innymi w Tybecie i na biegunie północnym. Zaciekawiła ona Hitlera, który wysłał do Tybetu grupę badawczą z zadaniem znalezienia wejścia. Grupa dotarła do Lhasy stolicy Tybetu. Wejścia szukano w pałacu Potala, siedzibie Dalajlamy.

Mitologii[]

W mitologii wielu kultur wspomina się o podziemnych krainach ze słońcem, podobnie jak to ma miejsce na powierzchni Ziemi. Jules Verne opisał taki świat w Podróży do wnętrza Ziemi, chociaż tam jest mowa tylko o olbrzymiej grocie.

Hipoteza[]

Hipoteza pustej Ziemi była dyskutowana przez Platona. hipoteza, że Ziemia jest w środku pusta. Przypisywane jest poparcie tej hipotezy Leonardowi Eulerowi. Matematyk jednak nigdy nie popierał tej teorii, a jedynie przeprowadził eksperyment myślowy.[1]

Bibliografia[]

  • On Edward Bulwer-Lytton: Agharta, Shambhala, Vril and the Occult Roots of Nazi Power, by Joseph George Caldwell.
  • Alec MacLellan: The Lost World of Agharti: The Mystery of Vril Power. London: Souvenir Press, 1996, s. 236. ISBN 978-0285633148.
  • Raymond W. Bernard: The Hollow Earth: the greatest geographical discovery in history made by Admiral Richard E. Byrd in the mysterious land beyond the poles, the true origin of the flying saucers. New York: Carol Pub. Group, 1991, s. 254. ISBN 978-0787300975.
  • Timothy Green Beckley: Subterranean Worlds Inside Earth. New Brunswick: Inner Light Publications, 1992, s. 160.Błąd skryptu: nie ma takiego modułu „Sprawdź”.isbn 978-0938294221
  • David Standish: Hollow Earth: The Long and Curious History of Imagining Strange Lands, Fantastical Creatures, Advanced Civilizations, and Marvelous Machines Below the Earth's Surface. Cambridge: Da Capo Press, 2007, s. 304.Błąd skryptu: nie ma takiego modułu „Sprawdź”.isbn 978-0306815331

Przypisy[]

Advertisement